Asia resort Koh Tao

Hej på er! Idag har vi checkat in på ett nytt hotell som låg cirka 10 minuter bort från det andra med bil. Hotellet som vi bodde på inatt på freedom beach var helt okej. Vi tog det billigaste rummet för 900 bath, alltså cirka 112kr. Blev lite skeptiska då det var hänglås på dörren... Bungalowen var även upphöjd med hjälp av pelare så vi hade en fantastisk utsikt! Väl inne i bungalowen kollade vi toaletten. Det prasslade till när jag öppnade dörren och jag blev så rädd så jag slängde igen dörren direkt. Visade sig sen att det hade varit en av ödlorna på väggen som hade varit i papperskorgen... Igårkväll efter middagen skulle vi hemåt och inser att myrorna har tagit över hela trappan upp till vår dörr... Då menar vi inte en eller två myror utan en hel myrstack... Efter mycket om och men kom jag upp och fick sedan hjälpa Jessica upp. Sen kom kvasten fram och alla försvann. Sen sov riktigt bra under myggnätet. På morgonen hittade jag dock en blandning av en kackerlacka och gråsugga i min väska... Men det är sånt vi får vänja oss vid.

Tog en frukost vid piren och införskaffade oss cyklop och snorkel. På vägen till butiken sprang en tjej efter oss och ville att vi skulle åka taxi, så hon frågade vart vi skulle. Då svarade jag i all hast " to the shop" och pekade på butiken som låg tio meter bort. Både hon, vi och paret bakom oss började skratta. Skrattanfall nummer 1.
Jessica köpte även ett par nya skor. Jessicas kommentar när hon provade cyklopet, alltså utan snorkel "hur ska jag andas då?"
Skrattanfall nummer två.

Sen tog vi en taxi till det nya hotellet och checkade in där, även här 900 bath/natt. Nu fick vi ett betydligt fräschare rum! Känns hur bra som helst. Här stannar vi i två nätter. Efter det tog vi oss ner till stranden men vi behövde köpa varsin sarong, då vi inte har någon handduk. Tog de två första bästa som vi hittade och betalade.

Nere på stranden hittade vi en mysig plats och tog fram sarongerna. Jessica fick en fin med söta elefanter och jag fick en mindre söt... Bob Marley och cannabis. Kul. Inte direkt min stil så att säga. Får bli ett nytt inköp ikväll, kostade ju ändå bara 37 svenska kronor. Det blev skrattanfall nummer 3 iallafall.

Då det fortfarande var skugga över vår strandplats valde vi att lägga oss i vattenbrynet. Ett äldre par går förbi och säger till varandra "oj vad de kommer bränna sig"
Skrattanfall nummer 4.
Inte konstigt att höra den kommentaren när två blekfisar, som är blekare än sanden väljer att lägga sig i vattenbrynet och låta solen reflektera oss i vattnet... Skönt var det iallafall.

Lunchen blev på Blue windy och kostade 65kr med dricka. En hamburgare och en club sandwich, värt!