Guesthouse, hash & spyor- Koh rong

Ja vart ska jag börja...? Börjar med att berätta om dagen då vi anlände till Koh rong. Tog en speed Ferry ut till ön så det tog bara en timme drygt. När vi väl kom fram började vi leta boende. Det blev ett guesthouse på stranden. Allt låg på stranden så det fanns inget annat alternativ. Vi hamnade på en vind där de hade snickrat upp väggar för att skärma av. Alltså inga väggar som gick upp i taket. Öppet i taket och öppna fönster. Vi överlevde de två nätterna med hjälp av myggnätet och vårt reselakan. Tack gode Gud för reselakanet. Första kvällen tog vi en taxibåt till Long beach för att se solnedgången. Så vackert! Träffade på ett gäng från Vietnam på stranden som vi snackade med. De frågade hur vi bodde och vi förklarade att vi bor på en vind men att vi inte är så vana vid småkryp och ödlor på rummet... När vi skulle förklara vad en ödla var fick vi hjärnsläpp. Så vi förklarade typ så här: en orm med armar och ben och svans. De måste trott att vi var dumma. Lizard heter det ju... Men men, ett gott skratt blev det iallafall!
Överlevde första natten och dagen därpå, alltså igår åt vi en god frulle. Sen tog vi en taxibåt till long beach för sol och bad. Vi hade ingen aning om att taxibåtarna från stranden slutade gå efter två på eftermiddagen så vi missade den sista med 30 min. Ingen ville köra tillbaka oss. Panik! Men vi lyckades övertala en gubbe och han körde oss men då ville han ha 25 dollar... Typ allt vi hade kvar. Men vi kom tillbaka, men med bara 4 dollar kvar till lunch, middag, frukost och en till lunch. 36 ynka kronor alltså.

Som tur var hade vi några bath kvar som vi kunde växla in. Det finns ju inga bankomater på ön och ingen tar kreditcard. Så vi fick ihop pengar till en nudelsoppa och baguette...
Jag tackar kvinnan på Forex som sa att vi borde växla in malaysiska pengar också! Så vi kunde växla in lite av de med. Så efter det var pengar inga problem.
Mycket droger på ön... Så har andats äcklig rök i tre dagar. Usch! Inte min stil riktgt att njuta av en god middag med hashrökandes personer vid bordet bredvid...
Överlevde andra natten helt okej. Jessan vaknade med kramp i benen och jag var helt snurrig... Vinglade mig ut till den gemensamma toaletten.

När vi vaknade imorse mådde vi både lite underligt. Jag var mest yr och varm så jag svepte min flaska med vatten. Jessica hade ont i magen och mådde illa. Efter frukosten mådde vi båda bättre. Eftersom vi var tvungna att checka ut tidigt hade vi med oss vår packning ner till stranden. Då fyllde jessan glatt en grop med vatten och frukt. Men sen mådde hon bra.
På båten sen blev det omgång nummer två fast i en påse.
Jag har klarat mig än så länge iallafall!
Vi har nu checkat in på New hill resort & spa eftersom jag fyller 20 år imorgon. Känns otroligt bra efter vistelsen på Koh rong! Och jessan mår bättre!